Överraskning!

I dag har det varit lugnare än igår, då lilleman satte sig helt på tvären.
Nedrans 3-års trots. Problemet är oxå storleken på honom gör ju inte saken lättare.
Om jag ska vara ärlig så tror jag att man förtränger dessa jobbiga perioder som man har gått igenom en gång tidigare....och att man själv har varit där...haha!!

Elliot skulle på utflykt idag med hans klass. Dom var på spårvagnsmuseet....hmm...tror jagatt det var....minnet e ju som det är. Men kul hade dom.
Han fick jag iväg i tid, sen var det bara lille man kvar.

Jag lämnade Foffe vid 9 tiden ilvrålandes..igen...det är vardagsmat vid lämning på dagis nu för tiden.
Faktiskt väldigt jobbigt. Inte att han gråter och skriker och är arg. Utan att det tar längre tid vid lämning och man blir stressad av det. Visst är det mysigt att dom vill va med en hela tiden, men man har ju inget val. Så visst känns det i moders hjärtat men man vet att det går över ganska snabbt.
Jag tror ärligt att Elliot va ungefär lika dan, men att man på nått "konstigt sätt" förtränger det hela =)

Jag åkte hem och vilade 1 tim i soffan. Det var väldigt skönt. Jag blir trött å seg av medicinen.
Idag ökar jag styrkan på dom så får jag se om det blir bättre...annars så skulle jag öka en omgång till. Hmm, undra va det är man stoppar i sig?? Vill man veta?!

Efter vilopausen så åkte jag till Raihana som har fått en sötnos som heter Hadia. Hon e verkligen bedårande.
Jag vart bjuden på en god lunch. Alltid spännade att smaka mat från en annan kultur. Det var ris med liknande pannbiffar i nån röra. Smakens!! =)

Stakars H hade ont i magen och va trött då hon inte hade sovit på fm. Hon va inte så lycklig...eller va det pga mig...;)
Jag fick några foton iaf.
Som vanligt så har jag inte lagt dom i datorn än. Men har planer på att göra det imorgon.
Det känns skönt att det känns som att det är på väg åt rätt håll. Men än en bra bit kvar.
Så håll tummarna att jag löser det så undervärket får beskådas.

Anders va med E på utvecklingssamtal vid 16.30.
Jag var kvar hemma å fixade maten...som självklart tog längre tid än beräknat. Typist mig. Men mat i magen fick vi. E hade sin första dag på simskolan vid 18.45.
Det gick super! Är så stolt över honom. Äntligen kanske det börjar att släppa för honom.
Jag satt å pratade med en av mammorna, då vi fick sätta oss på läktar vid stora basängen.
Små prat om barnen först och slutade med att prata dokumentation sätt =)
Hon jobbar på ett ställe här i märsta som ska flytta till det nybyggda som ligger här i vasta. Roligt att höra hur det fungerar på ett liknande ställe som ändå är annurlunda.
Arhem verkar ha varit servicehus tidigare, men som alla andra vart äldreboende.
Trevligt var det iaf.
Nästa gång tänker jag simma medans han plaskar på i 45 min. Borde hinna några längder då.
Sen att det kommer bli en snabbare middag nästa tisdag är det inge snack om. Inge kul att skynda på som vi gjorde. Lite klantigt faktiskt.

Nu ska jag gå å knoppa. Jag får se hur morgondagen ser ut...som vanligt antagligen. Skönt att jag kan ta det lugnt en stund hemma sen. Det behövs.

Tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0