Rastlös

Igår kväll så vaknade lill monstret och hade krupp, han hade jätte svårt med andningen stackarn. Han fick tabletter som man löser i vätska, vi tvingade i honom astma medicinen och sen fick jag i honom nått flytande som jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag satt ute en stund fullt påpålsad och han inlindad i två fleece filtar (för han ville inte klä på overallen).
Det var ganska mysigt att sitta där på trappen och han filoficerade rätt friskt =). Dä musigt, sa han, sötnosen!

Han somnade i vår säng tillslut och det var ganska snabbt.
Jag var duktig och tryckte av väckarklockan alldeles för länge idag...va nog trött...
7.25 väckte jag e och bad om ursäkt att jag varit dum och sovit förlänge. Men han klev snällt upp och åt frukost. Han e en klippa!

Jag har försökt läsa i guiden för vår kamera, då jag e sugen på att lära mig att fota på nått annat sätt än med dom förinstälda programmen och istället kunna använda bokstavs lägena som man får ställa in själv på olika sätt.
Det e inte lätt...han försökt lära mig själv, men med mindre framgång. Ska leta reda på sidan som heter luftskeppet eller liknande som är bra har jag för mig.

Jag läste en artikel i aftonbladet idag om en 30 årig tjej som e sjukskriven och som ska ut i arbetslivet igen. Sättet hur regeringen har bestämt att det ska gå till....det är ju sjukt tycker jag. Sen att det självklart finns och fanns folk som gick sjukskrivna fast dom egentligen kunde jobba som har förstört för andra. Jag känner värkligen för henne. Fy F_N!! Hon har det inte lätt.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6431136.ab
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article5943308.ab

Varför ska det va så för vissa??
Eftersom jag själv går med värk varje dag så tycker jag synd om henne, jag förstår henne, värk e oftast inget som syns på utsidan men som man upplever på olika sätt på insidan.
Jag känner mig frustrerad över vad mitt problem är, hur jag ska kunna göra för att må bättre, vad det är som gör att jag får så här hela tiden...

Jag ska ju till läkaren på onsdag och hoppas att han kan hjälpa mig en bit på vägen iaf.
Nu ska jag vika tvätt, stoppa in det i garderoberna, slänga in rentvätt i torktummlaren och dra fram damsugaren. För det e så skitigt här hemma!!!

Tack å hej!!


Kommentarer
Postat av: Kicki

usch, vad det låter jobbigt med krupp-hosta. Säg åt honom att krya på sig snabbt ;-)

Kram!

2010-01-17 @ 19:26:07
URL: http://frokenkicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0