Lördags seg

Igår var det fredagsmys och idag har jag varit lördags seg. Vaknade några ggr på fm men klev inte upp förrens 10. Jag hade hört Foffe vid 8 snåret redan, men kände inte för att kliva upp. Men när jag hörde att han stängde sin dörr så förstog jag att det var en bajsblöja på G. Mmmm mysig att vakna till en sån, tur att man inte var bakis...haha!!

Lite nytta fick jag gjort idag iaf. Jag tog fram kassarna med kartonger och glas och diverse plast som skulle till tippen. A hade pratat om att ev hjälpa en vän med hennes dator. Men tji fick jag. Så vid 13.30 så for jag och foffe mannen till tippen och slängde skiten. När vi var klara så ville han inte åka hem, men så blev det.
Vi skottade lite av den snön som hade fallit i natt.

Jag ska ärligt säga att jag tycker att denna vinte har varit jätte bra. Snön har fått legat kvar hela tiden. Än så har vi sluppit slask och halka om vart annat, så man ska inte klaga på att det är kallt. Det är ju bara att klä på sig eller stanna inne.
Ljusare på morgonen och eftermiddagen är det nu me. Så vi går mot ljusare tider. Hoppas bara att vi får en bra sommar.

Efter tippen besöket och skottningen så gick jag och lille man upp och la oss under täcket i vår säng. Vi skulle se 101 dalmatiner på tvshack, men det gick inge bra med laddningen så det hackade för mkt. Så vi struntade i det. Vi somnade straxt efter och sov till ca 17. Jag sände ett sms till Malin som tydligen i sin förvirring hade glömt medela när vi skulle vara där. För svaret vart 17.30-18.00....hmmm, vi kommer när vi e klara...vart svaret.

Vi tog en promenad dit jag och barnen. Pulkan drogs mest av E och lite åkte Ch, då det går fortare. Väl framme så fick vi en god vitkålssoppa och nån god smörgos med gucka på. Sen hade Malins käre far lagat go mat. Det var kyckling gratäng eller fläskfilegratäng med god sås, ris eller potatis. Sen vart det tårta och den var jätte söt med prinsessor på =)
Det jag har glömt att skriva va att Elinah fyllde 6-år. Oj va det går fort.
I morgon kommer svärföräldrar och A´s faster och sambo och ska fika och kolla hur mkt bräder som måste bytas ut på vårt hus....kan bli spännande =)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Du har fått en Award av mig.. kolla in utmaningen i min blogg!



2010-02-03 @ 22:48:37
URL: http://www.ridgeoneblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0