Läxläsning

Igår så började vi på Elliots matte läxa. Han ska vara klar med den till torsdag. Skrivläxa har han må-fre och då ska dom skriva en berättelse.
I matten så verkar det som att dom har börjat med delat... Det är pengar som han ska räkna och sen dela dom på 2.
Det slutade med att jag tog fram små pengar och han hämtade sin plånbok. När han kom och frågade om jag hade en 500 lapp så fick jag idén att göra lossas pengar till idag, vilket jag gjorde.

Jag tror att det hjälpte till en hel del och att det vart roligare att räkna för honom. Matte har han lättare för än att skriva, det märks.

Det vart genast en konflikt om skrivläxan.
-Jag vet inte vad jag ska skriva.
-Använd fantasin, titta på bilden.
-Jag kan inte, jag behöver hjälp.
-Men vi kan inte skriva åt dig, hur gör du när du leker och ni bestämmer vad ni ska leka...???
Osv..osv..osv...

Pappa Anders som då har en stor påse med fantasi försöker på sitt vis. Elliot stretar emot.
Tillslut så tar A ner den andra bärbara datorn och tänkte att det kanske är lättare och roligare att skriva på den och sen skriva ner den för hand.
Det är tyst där nere iaf. Måste betyda nått positivt.

Lill monstret har jag lyckats satt på toa 2 gånger för att göra nr 2. Den andra gången så tog jag honom på bar gärning då han små sprang in på rummet och stängde dörren. Då han inte hade nån blöja på sig så fick jag eld i baken.
Idag gick det inte lika bra, men det är ju bara att fortsätta, så kanske han blir blöjfri så småning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0