Snö, snö och åter snö...=)




Men det är vackert. Tråkit bara att det är noll gradit så det börjar smälta och bli moddigt och dant. Det var så vackert när det hade bildats snö kristaller på träden. Men visst längtar jag efter värmen, det ska jag inte sticka under stolen med.
Att slippa alla kläder: overaller, termobyxor, mössor, vantar, vinterskor...mm...
Tur att Elliot är så stor att han klär sig själv, att man bara behöver jaga den ena. Tänk om jag hade haft två st som skulle ha hjälp på morgonen...fy bubblan, det hade jag inte fixat.

I onsdags så skulle jag ju till läkaren. Men det var 2 tanter som hade dragit över sin tid med 30 min var och sen hade dom klämt in en akut tid emellan, så min tid försvann. Jag fick komma tillbaka på fredagen som sista patient. Vi fortsatte med utredningen för fibromyalgi.
Så nu har jag diagnos: Fibromyalgi.
Visst känns det inte så kul att man har fått det, men samtidigt är det skönt att ha ett ord på varför jag har gått och haft ont i så många år, men att det nu har blivit värre.

I torsdags så var Jag och Maral till simhallen. Vi simmade 600 meter =)
Kommer inte ihåg om jag har skrivit att jag har köpt ett årskort nu för simmning i tisdags.
När vi hadde simmat några längder så kände jag av att det gjorde ont i mina fingrar. Skumt, har aldrig kännt det förut...men det är väl så nu.
Jag har fått en medicin utskriven som jag ska börja med. Hoppas att det lindrar mina besvär.

När jag kom hem efter jobbet idag så hade A tydligen skottat av balkongen och plasttaket på baksidan. Så mig skickade han upp att skotta av taket....Jag som e höjdrädd....
Men det e typist mig att utmana mig själv i sådana lägen.
Jag fick låna en stor spade av grannen, vet inte vad man ska kalla dom...
  det är den största varianten iaf. Tur var det för det var galet mycket snö på taket. A skottade den när jag hade gjort hälften, sen vart det nästan mer där igen när jag tog det resterande. Har tagit bild på det, men lägger ut det sen.

Det är meningen att vi ska till Kista centrum en sväng i kväll, jag har igentligen ingen ork. Men vi ska till Lottis och Jonas och se melodifestivalen. Det är uttagningen som börjar i dag och det sänds från Ö-vik =).
Det kommer vara en kille med som kallar sig för Frispråkarn, han heter Håkan Bäckman. Han jobbade på Dagiset i Sollentuna när Elliot gick där och han har bott granne med Anders. Så det är bara att hålla tummarna och självklart rösta på honom.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad trist med "fibro", men samtidigt skont att få en diagnos va?. Så är det bara att börja söka efter vad som har hjälpt andra och testa sig fram...

Lycka till! Och god bättring!

Kramar!!!

2010-02-06 @ 23:14:04
URL: http://frokenkicki.blogg.se/
Postat av: Katarina i Liden

Säger som Kicki, nu vet du iaf varför och kan "jobba" utifrån det. Har två vänner som har samma, ska kolla lite vad som hjälpt de. Kämpa på vännen, kramizar från norr <3

2010-02-07 @ 12:07:40
URL: http://ridgeoneblogg.blogspot.com
Postat av: lina sjödin

svar: Okej, det är iallafall en bra och billig sida :)

2010-02-09 @ 08:39:17
URL: http://linasjodiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0