En normal arbetsdag

Det kan man ju inte säga direkt. Först att jag är sjukskriven 50 %. Är iof glad för det, med tanke på hur det ser ut nu på jobbet.
En mindre på kvällen, en mindre på helgen i huset och sen får vi inte ta in nån ersättare vid sjukdom...
Det e ju bara att se hur det såg ut idag. Tur att man inte är där så länge, då hade jag väl blivit ännu sämre.
Det var en sjuk på vardera sida och personen som brukar vara i dagcentralen var inte på jobbet. Hon brukar täcka upp där det saknas.
Men så idag fick vår stackars driftledare ta sina plus där det saknades personal. Några boenden fick hon ju dela ut på oss andra. Sen ska hon oxå ta över mitt arbetskort när jag går och hinna med sitt papperjobb.
Låter skit bra...eller??

Om man vill spara pengar så är detta inge bra sätt. Vad händer, jo personalem stressar ännu mer än vanligt. Det blir mer slarv, mer kundklagomål och utbränd personal.
Varför frågar jag mig?
Finns det ingen annan lösnig?
För mig så handlar det om dom gamla som är beroende av vår hjälp. Dom ska kunna känna sig trygga och det gör inte en del nu.
Man märker så väl hur uppskattat det är när man kommer minst 2 dagar i sträck till samma personer. Sen om det blir en 3:e, så blir det nästan som en chock för dom, stackarna...
- Nä men, kommer du idag igen, Va roligt!
Är det inte sånt man vill höra?
Istället för,
-Jag är så less på att det alltid är olika som kommer.
Det hade jag oxå blivit.

Jag är där för dom, inte för att företaget ska tjäna pengar...det klingar illa i mina öron.
"Bättre vård för mindre pengar". Då vinner man ett anbud.
Ja du...lycka till med det. Se hur det ser ut idag hos oss.
Ett ställe som vi alla trivdes på. Nu...många är trötta, slitna, nedstämda och så många sjukskrivningar, har vi inte varit med om. Inte samtidigt iaf.

Nog gnällt, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite. Tänker på mina arbetskamrater...
Känner mig ledsen för dom äldres skull. Dom har ju ändå byggt upp allt som vi har idag, betalat skatt. Ska inte dom få ha en bra vardag tills deras liv tar slut.
Så vill jag ha det!
Mitt motto är: Behandla andra som du vill bli behandlad själv!
Det lär jag mina barn och det vill jag att dom ska bära med sig hela livet. För ingen vill väl bli illa behandlad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0