Alla hjärtans dag

Jag glömde skriva dagen efter förra gången jag skrev. Måste ju få skryta med att jag simmade 800 m denna gång. Det är tråkit att bassängen ska va så smal, för det blir så trångt att simma 4 pers i en bana, men va gör man. Simmar på och ser konsentrerad ut =)

I helgen så har familjen varit ute på isen i sigtuna. Igår var det kallt för då blåste det, men idag var det vindstilla, så det känndes skönare. Det är en kompis till A som driver en butik i stan som säljer Cectek, ett 4-hjulings märke som hade ett litet jippo på isen, då Vikingarännet gick idag.
Han hade några små 4-hjulingar som barnen fick prova att köra några varv på en plogad bana. Det var inte så många som var där, men det var nog till Elliots stora glädje, för då fick han köra desto mer.
A och hans fru J är riktigt trevliga och J tyckte att vi skulle träffas fler ggr och det gör jag gärna.

Nu liksom igår em så är man frusen och seg efter att ha fått andas frisk luft, så jag tror att jag ska vila en liten stund, sen e det dax för middag. Det blir nått enkelt till barnen och jag och a får kanske dela på rester från igår...fast jag e sugen på varm soppa om jag ska va ärlig.

I veckan så skedde ett mord i Rotebro på en man i 30-års åldern. Det tråkiga är att han var en kusin till en av mina bästa vänner. Jag är så ledsen för deras skull. Jag hoppas att dom får veta varför och vem som har gjot det.

I torsdags så var Foffe hos mormor medans jag jobbade, för dagis hade planeringsdag. Dom hade haft det jätte mysigt. Skönt att det funkar bättre nu då han inte är lika vild =), då hinner gammel mor med lite mera...haha!!
Jag lånade hem hennes hushållsassisten, en son där stor sak som man använder till bakning mm. Men det är bara bakning som jag ska försöka mig på, hade jag tänkt. Får se när det blir. Kanske nästa vecka då jag bara jobbar må och ti. Jag har tagit ledigt fr, lö och söndag för A ska åka på 4-hjulings träff då. På lördagen ska jag och barnen umgås med Maral och hennes familj på kvällen. Så det ska bli mysigt.

Jag ska jobba lite med bilderna sen ikväll hade jag tänkt, får se hur det blir med det...om jag har orken vill säga. Det är så tråkit när man vill men sen har man varken lust eller ork att göra sånt som man tycker är så kul att göra....
Men jag vill lägga ut bilder på facebook och här, så jag bör nog fixa dom i kväll.
Tyvärr så är det damm i kameran, så man måste sitta å ta bort fläckarna. Den skulle behöva lämnas in och rengöras ordentligt, men det kostar pengar...pengar vi inte har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0