Blåsväder =)

Jag vaknade 5 idag, det blåser som bara den. Satt vid datorn lite och gjorde mig i ordning. Sen väckte jag barnen. E var så himelens hostig så jag bestämde att han fick va hemma och att jag sen vid 8 ringer vårdcentralen. Vi behöver hjälp för att bli av med denna skit.
Foffe han fick gå till dagis å leka av sig, han blir ju så frustrerad hemma och bråkar gärna med Elliot. Det uppskattas inte av storebror kan jag säga.

På vc fick vi recept till hostmedicin till hela familjen och pencilin till mig som jag tog ögona böj när jag kom hem. Det har börjat sätta sig i bihålorna och det är inge skönt!

Jag gick upp och läste i "Flickan som lekte med elden", den är inte alls lika seg som den förra va i början, utan jag skulle om jag orkade läsa hela boken på en gång =). Men det är jag för slö till..haha!!
Den är desutom alldeles för tjock.
Jag somnade efter en stund och vaknade av att jag drömde så nedrans konstigt. Var alldeles vimmelkantig efteråt.

Christoffer hämtade jag upp vid 16 tiden och då ville han som vanligt inte därifrån.
Jag lömde berätta att släpet som A hade lånat i helgen satt ju fint kvar på bilen. Och då jag inte är duktig på hur en sån fungerar så fick den fint sitta kvar. Det fick bära eller brista. Jag fick självklart utbrott då jag inte fick till det på parkeringen och trodde att jag aldrig skulle komma därifrån, men ta me f-n. Det gjorde jag. Så jäkla stolt. Men det var många svordommar och tanda gnissel innan jag fick till det.
Bak i bilen sitter lille man och säger så snällt, -"Pappa kan. pappa kan". -"Jo jag vet. Men han är inte här nu!!"
OJ va arg jag vart på honom, stackarn.
Men den hade A lämnat tillbaka medans jag och Elliot va hos läkaren. Tur det, hade inte fixat det en gång till =).

Imorgon så ska jag till svärmor och hålla en Mary Kay klass. Är lite nervös eftersom det blir tyvärr så sällan, så jag är inte så varm i kläderna. Noomi har ju lovat att hjälpa mig nån gång. Jag måste följa med henne, så jag får se hur hon gör.
Sen dök en tjej upp på FB igår som har gått i parallelklass i högstadiet med mig och frågade om jag fortfarande sålde MK. Hon var jätte intresserad, så vi kom fram till den 28 november. Sen är det en på jobbet som oxå ska ha en klass med mig. Det är hon och hennes mor, så det ska bli kul.

Jag hade fått en kommentar av en kär släkting som hade hittat mig. Jag blev jätte glad att den läs av nån annan än mig =). Det känns roligt eftersom jag gärna läser någras som jag vet skriver.

Nu ska jag släppa denna burk för idag. Det värker så in i baljan i mina axla nu, så det behövs!



En liten avslutning med solstrålen och lill monstret som häller vatten över huvudet själv =)








Kommentarer
Postat av: Katarina i Liden

Haha, den killen är inte rädd för vatten :)



Hmm, det där med släp har jag å testat!! Med varierat resultat - framåt går ju bra, men sen då?! Åsså blir man så förbannad på "gubbeländet" som inte fixat! Håller på att gruva mig för att börja plugga för E-bokstaven, behöver ju ha den om jag ska kunna hjälpköra husvagnen (som är jättestor...) får se hur det blir.



Kram på dig, skönt att höra att ni är på bättringsvägen.

2009-11-03 @ 09:20:12
URL: http://www.ridgeoneblogg.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0