4 November

Burr!!
E gick till skolan själv i morse och jag skjutsade Foffe till Syrsan. Han måste få utlopp på sin energi, så han får vara där på dagarna fast jag är hemma. Annars så är det ganska svårt att kunna vila när man känner att det behövs. Kanske lite egoistiskt, men hur ska man annars göra för att kunna återhämta sig.
Just nu så håller en man på att installera en luftvärme pump. Jag hoppas värkligen att den kommer att vara vär pengarna som den kostar och att det kommer synas på elräkningen. Men jag vet ju att värmen inte är den största elboven här hemma, utan det är ju all elektronik som finna. Men det märks. På vintern så blir det ju så nedrans kallt här hemma. Det blåser rakt igenom huset då.

Jag har funderat lite på hur man skulle kunna göra om lite här hemma. I allrummet där uppe. Dels för att kunna Använda träningsapparaten, som i säg är jäkligt bra...om man nu använder den, ska kunna ha en bra plats där.
Att kunna få bort tv och spelhörnan. Kanske flytta in bäddsoffan och stora tv in till E och ut med skrivbordet i allrummet ist. Så kan jag ha en data och skriv hörna där. Än så sitter han aldrig där vid sitt skrivbord och skulle han behöva göra det för läxornas skull, så får han väl sitta där ute.
Vi får se hur man kan göra.

Snön har börjat falla ner nu. Får se hur länge den blir kvar och hur mycket som kommer.
Måste täcka över utemöblerna och våra cyklar under en pressenning. Alltid ute i sista minuten.
Bordet ligger på sniskan så fint på gräsmattan som den har gjort dom senaste månaderna. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0